האם ChatGPT יכול ליצור אמנות?

אמנות נחשבת ליצירה אנושית ייחודית, אך התקדמויות אחרונות בבינה מלאכותית השאירו רבים שואלים האם מכונות יכולות גם ליצור אמנות. אחד המודלים של בינה מלאכותית כזה, ChatGPT, עשה גלים בתחום עיבוד שפה טבעית, אבל האם הוא יכול גם ליצור אמנות?

קרא עכשיו: האם ChatGPT יכול ליצור תמונות?

האם יכול ChatGPT ליצור אמנות?

התשובה הקצרה היא לא, ChatGPT מיועד בעיקר עבור יצירת טקסט בשפה טבעית ולא יכול ליצור אמנות חזותית במובן המסורתי. אך עדיין ניתן להשתמש בו על מנת לסייע ביצירת אמנות על ידי הפקת הנחיות בצורת טקסט המעוצב להשראת דגם AI אחר שיוכל ליצור יצירות מדהימות.

כיצד להשתמש ב-ChatGPT כדי ליצור אמנות

פֶּרוּץְ עֲיצוּב־אָמָנוּת הוּא אחד מאפשרויות צ'אטגפט, וקיימים כלים של AI ליצירת אמנות בעזרת הפרוץ האמנותי, כמו Midjourney ו־DALL-E. המשתמש יכול לקבל עזרה מצ'אטגפט לשפר את הפרוצות לציורים ממידג'רני או דַל־אֶ.

הצעות למילים וביטויים מיוצרות על ידי ChatGPT בהתבסס על הקלט שסיפק המשתמש. הבליטות שנוצרות על ידי ChatGPT ניתנות ליוצר כדי ליצור יצירות אומנות חדשות וייחודיות באמצעות המודלים המוזכרים של AI. השיתוף המתקבל משחזר את קווי התחום בין יצירה של המחשב לבין יצירה של בן אדם ומספק הבנה ייחודית בתהליך היצירתי. זה סוג של שיתוף פעולה שנוצר באפשרות ChatGPT כדי לייצר בליטות לשפה הטבעית על ידי טקסט קיים. המודל משתמש באלגוריתם למידה עמוקה שהוכשר על כמויות עצומות של נתוני טקסט ומאפשר לו לזהות דפוסים וליצור תגובות שדומות לשפה האנושית.

ChatGPT יכול גם לשמש ליצירת פרומפטים בדרך ישירה יותר. לדוגמה, ניתן להכשיר אותו לזהות דפוסי ראייה או סגנונות מסוימים וליצור פרומפטים ליצירת אמנות חדשה על סמך מידע זה. זה אומר שהוא יכול ליצור פרומפטים המותאמים להקשר או לנושא מסוים, כמו סגנון אמנותי מסוים או יצירות קודמות של אמן מסוים.

כבר ניסינו את הגישה הזאת וביקשנו מ-ChatGPT לייצר הגה דומה לציור "נערה עם עגיל פנינה" של יוהנס ורמיר, והתוצאה מוצגת בצילום המסך למטה.

תמונת-טקסט-פרומפט-לאמנות-של-צ'אט-ג'י-פי-טי

דאגות אמנות ChatGPT

שימוש ב-ChatGPT ליצירת אמנות עולה על שאלות אתיות ופילוסופיות. הדאגה המקובלת היא כי AI עשוי להחליף אמנים אנושיים, גורמת לרדת ביצועי היצירתיות והייחודיות. עם זאת, מסתבר שדגמי AI יכולים ליצור יצירות אמנות חדשות, אך הם עדיין מוגבלים על ידי התאמת הטקסט והפרמטרים שהוגדרו על ידי יוצריהם. כלומר, הם אינם באמת "יצירתיים" באופן שלם כמו אנשים.

קרא כעת: מצויר הטאבלט הטוב ביותר עם מסך

עניין נוסף בנוגע לAI באמנות הוא האפשרות לפצץ הגורמים והסטריאוטיפים. אם הדאטה המשמשת להדרכת הדגמה AI זוהי דאטה מכוונת בפעילויות לפי קבוצות או סגנונות מסוימים, היא עשויה לייצר יצירות אמנות חדשות שמ ref>עכשוויות את הסטיריוטיפים הללו. זה מדגיש את החשיבות של להתייחס בזהירות לנתוני ההדרכה לצורך יצירת מודלי AI וסיכוני הגורמים האפשריים.

כתבות קשורות

צפייה בעוד >>