אפל מנעה את אפליקציית ה iOS המופעלת על ידי ChatGPT

תמונת קוביות תפוח שחושבות בעזרת טכנולוגיית תקשורת

עם הטרנד הצומח של שילוב צ'אטבוטים מופעלי AI במוצרי תוכנה, נעלמים חששות לגבי הסיכונים האפשריים המעורבים.

בזמן שחברות רבות מסוגלות להשיק מוצרים כאלה בפלטפורמות שלהן, מי שמשתמש בחנויות אפליקציות מתוכננות על ידי צד שלישי עשוי להתקל בקושי.

יום חמישי האחרון Apple חסם את התממשקות ChatGPT של OpenAI באפליקציית דואר בשם BlueMail, מעכב את האישור של עדכון המציג תכונה המופעלת על ידי AI בדואר האלקטרוני.

מדוע Apple חסם את ChatGPT?

התכונה מיועדת לסייע למשתמשים בכתיבת דוא"לים על ידי גרירת טקסט מדואר קודם כדי לכתוב חדשים, אך יש חששות לגבי האפשרות שהוא יצר תוכן לא הולם עבור קטינים.

Apple ביקשה מ- BlueMail לשפר את דירוג הגיל של האפליקציה או ליישם סינון תוכן כדי לטפל בדאגות שלה לגבי פוטנציאל האפליקציה לחשוף ילדים לתוכן לא מתאים.

מנכ"ל BlueMail מבקר בהחלטת Apple

מנכ"ל ומייסד Blix, בן וולך, ביקר את ההחלטה של Apple וטען כי זו לא הוגנת ומפלה ל-BueMail.

בראיון עם WSJ הוא קרא לבקשה "בלתי הוגנת", מציין שישנן אפליקציות באפסטור עם כוח AI דומות ללא הגבלות אלו.

החלטת Apple לחסום את העדכון של BlueMail עוררה שאלות על מדיניות החברה בנוגע ליישומים מבוססי AI וההשפעה האפשרית על זמינותם ב-App Store.

תמונה-1 (1).jpg

הכובשים האחרים בין BlueMail ו-Apple עוברים מעבר לחסימה האחרונה של שילוב ChatGPT באפליקציה. בפועל, Blix, מפתח ה-BlueMail, יש היסטוריה של התנגדויות ל-Apple. Blix היה אחד מחברי המייסדים של הקואליציה עבור הצדקה באפליקציות, קבוצה שהוקמה כדי להתמודד עם העמלה ש-Apple מקבלת מחנות האפליקציות. כמו כן, Blix תבע פעמים רבות תביעות נגד אפל בתחומי כלכלה לאומית.

גם BlueMail נאבק כדי לזכות בפעילות על ה-App Store. ב-2019, האפליקציה הוסרה מהחנות עקב הפרת המנחיות הקשורות לאבטחת הנתונים. בכל זאת, למרות שהאפליקציה חזרה לאחר מספר ימים, Blix הגיש את תיבת הדואר נגד Apple במערכת המשפטית, טען שהטכנולוגית הענק מכבידה על תחרות על ידי ירידת הדירוג של BlueMail בתוצאות החיפוש והפרסומות.

חסימת האינטגרציה של BlueMail עם ChatGPT על ידי Apple היא פרק אחרון בסיפור הקונפליקט המתמשך בין החברות. לצפות לראות האם תלונותיה של Blix יטופלו על ידי Apple או שהקונפליקט יצטייף עוד יותר.

המילה הסופית

האירוע הזה מציג את האתגרים והסיכונים הפוטנציאליים הקשורים לשילוב של צ'אטבוטים ודגמי שפה מופעלים על ידי AI לתוך יישומים.

בזמן שטכנולוגיות אלו יכולות לשפר משמעותית חוויות משתמש ולהגדיל את היעילות, חשוב לעצב ולמצוא דרכים לבקר ולוודא כי הן אינן יוצרות תוכן לא הולם או מזיק

כך כךניות ממשיכות למיזוג AI בתוך המוצרים שלהם, עליהם להיות מוכנות לטפל בדאגות אלו ולעבוד בקרוב עם מפעילי הפלטפורמות והרשמאים כדי להבטיח התאמה לתקנות הבטחון והתוכנית.

כתבות קשורות

צפייה בעוד >>