האם ChatGPT מהווה איום?

בגיעתו של ChatGPT התעורר דיון בנוגע לכך האם הוא מהווה איום או לא. כל עוד חלק מהמומחים מאמינים שהוא אינו מהווה איום לסייבר, אחרים מציעים כי זו היא איום גדול על האנושות יותר ממה שרוב האנשים מבינים. מאמר זה מדבר על האיומים הפוטנציאליים הגורמים על ידי ChatGPT, כולל השפעתם על ההשכלה הגבוהה ומנועי חיפוש כמו Google. נכנס גם אל דעתו של אילון מאסק לגבי הסיכונים לאבטחה הקשורים ב- ChatGPT.

חלק מהאנשים מניחים ש-צט'גיפיטיי הינו איום פוטנציאלי על השלטון של גוגל בחיפוש. גוגל מקחה את האיום הזה ברצינות וזה נראה שהחברה מרגישה שהיא מחויבת להגיב. כדי להציג את המחקר והיכולות שלהם בבינה מלאכותית, גוגל חשפה את הצ'אטבוט שלה שנקרא ברד דרך אירוע.

Bard מציע מספר מקטעים המאפשרים למשתמשים להשתתף באינטרקציות שיח עם Chatbot מציג את יכולות ה AI המשלוחות של Google. הפתיחה הרחבה של Microsoft מעבר למותג כניסה באמצעות מנייתה הגדולה ב OpenAI יצרה מתחרות חדשה, ו-Google מצפה להישאר לשחקן מרכזי במחקר AI.

האם צ'אטגפט מהווה איום על מוסדות ההשכלה?

הרצף הגדול הקשור ל־ChatGPT גרם לדאגה כי זה יוכל להחליף את ההשכלה הגבוהה. אך, הדאגה הזו היא יותר הפצת הדעה מאשר פגם, מכיוון שתוכניות ושירותים שיכולים לפתור בעיות מתמטיות, לכתוב מסגרות למכללות ומאמרי מחקר כבר קיימים מזמן. מחנכים וקציני מקבלי החלטות כבר למדו לזהות ולנווט דרך מקורות כאלה. בניגוד ליצירת קוד ולסיכום טקסט, ChatGPT אינו מתאים למשימות שדורשות מקצועיות, שיווי משקל, או מידע עכשווי.

זה מרמז כי מודלים כאלה עדיין לא רכשו באופן מלא יכולות לוגיות ומתקשים עם חישובים מתמטיים מורכבים או חישובי אריתמטיקה.

איומים על הסייבר בצ'אטגפט

צ'אטגפט עשוי לגרום לסיכוני אבטחת מידע. אחת התוכניות הכי מסוכנות היא גניבת זהות דרך הודעות פישינג באמצעות AI. פעמים רבות ניתן לזהות תכניות פישינג דרך שגיאות איות ותחביריות אך צ'אטגפט מאפשר לפשוט־מתקפלים ליצור הודעות ממש דומות לאלו שנכתבו על־ידי בני אדם.

אילון מאסק על ChatGPT

אילון מאסק העלה דגל אדום לגבי התקדמות בלתי מוגבלת של הבינה המלאכותית, מזהיר שזה עשוי להוביל להשלכות קטסטרופיות עבור האזרחות שלנו. הוא הפעיל אזעקה שפיתוח לא מוגבל של AI עשוי להכיל בסוף איום קיומי על המין האנושי. למרות הדאגות הללו, מאסק עומד במשימה המסוכנת לפתח צ'אטבוט שלו - TruthGPT - שהוא מטעים שיהיה המבקש את האמת.

האם צ'אטגפט מהווה איום על גוגל?

לא, שני השירותים מציעים משהו שונה מאוד, אם יש משהו, עלייתו של ChatGPT יכולה להזיז את Google.

מהם הדאגות לגבי ChatGPT?

צ'אט ג'י-פי-טי עשוי להפיק תגובות שגויות או מכוונות, לכן יש לגשת אליו בהתחשבנות מסוימת.

כתבות קשורות

צפייה בעוד >>