6 דרכים שמקצועיי ה-SEO משתמשים ב-ChatGPT כעת

תמונה 5.png

זהירות, גוגל. יש שחקן חדש בסצנת מנועי החיפוש.

כן, אתה שמעת את זה כבר, אבל הפעם זה רציני.

צ'אט-ג'י-פי-טי (Generative Pre-trained Transformer) הינו מודל למידה עמוקה גדול המתמקד בלשון.

עם השימוש בבינה מלאכותית (AI) ובמספר גדול של נתונים, ניתן להתקשר עם המשתמשים בדרך של דיון, לענות על שאלות נוספות, לקבל אישור לטעויות, לדחות בקשות בלתי הולמות ואף לקבוע עקרונות שגויים.

בעוד שבוט הצ'אט הזה שפותח על ידי OpenAI אינו מתחרה ישיר לגוגל, במובן מסוים, הוא משנה את הדרך שבה מבוצעות חיפושים. וזה ישנה משמעותית את צורת מיטוב מנועי החיפוש.

במאמר זה, אנו נסתכל על הטכנולוגיה הזאת ונדון בדרכים מהפכניות שספריית אופטימיזציית מנועי חיפוש חכמים בכבודם משתמשים בה כבר כדי לבצע את תפקידיהם.

מה ניתן לעשות עם ChatGPT?

אנו רק מתחילים לפתוח את הפוטנציאל של שימוש בלמידת מכונה ובבינה מלאכותית בקידום אתרים (SEO) ובשיווק.

ChatGPT מסוגל להשתתף בדיונים ולענות על שאלות בדרך שקרובה מאוד לאנושית.

הוא יכול לכתוב מספרי רשימה, סיפורי מדע בדיוני, שירים ואפילו נספחי פרסום - כך שזה מספיק כדי לגרום לכותבים מקצועיים כמוני להיות מעט מודאגים.

זה ניתן להשתמש בו כדי ליצור תוכן בצורה מדויקת מדי שגורם למחלקה לחינוך של ניו יורק לאסור את השימוש בו בגלל חששות לגבי הונאה.

אך מעבר לתוכן, ChatGPT מספיק חכם כדי לשמש לכתיבת תיאורי מטה או לתיקון קודים. כרגע, השימוש בו לצורך קידוד הוא תהליך טכני ארוך, אך נראה שבזמן שהדגם למידה יגדל יהיו זמינות דרכים פשוטות יותר.

זה יכול גם לשמש כעוזר חיפוש, מספק תשובות לשאלות בפורמטים ברורים וקצרים כדי לחסוך מהמשתמשים לחפר במספר עמודי אינטרנט כדי למצוא תשובות לשאלותיהם.

לדוגמה, אם אתם מחפשים מתכון לביף ולינגטון, במקום לעיין בעשרות דפי בלוגים ולגלול דרך סיפור על כיצד הבלוגרייה סיפקה פעם את המנה לווינסטון צ'רצ'יל, צ'אטגי-פי-טי מספק לכם רשימת מצרכים ושלבי הכנה.

תמונה6.png

כמקצוען SEO, זה יישמע קצת מפחיד.

אבל לקבל טכנולוגיות AI במקום לדאוג להן עשוי להיות צעד חיובי.

ישנם כמה דרכים שבהן ניתן להשתמש בכדי להפוך את העבודה שלכם לחלקה וכן להפוך משימות חוזרות או מיותרות ליותר אפקטיביות.

בואו נראה כיצד מומחי SEO המתקדמים כבר משתמשים ב-ChatGPT.

דרכים שמומחי SEO כבר משתמשים ב-ChatGPT לעבודה

1. יצירת תוכן

יצירת תוכן עשוי להיות טרחן, במיוחד אם אין לך כותב מיומן ושפל כמוני בצוות שלך.

האם ChatGPT יכול לעשות זאת עבורך? ובהחלט, כן, אבל כדאי להימנע מלהשתמש בו לכתיבת דפי אינטרנט ופוסטים בלוג.

בשנת 2022, מייצג מוביל של Google בחיפושים John Mueller אמר בבירור כי מנגנון החיפוש של החברה רואה תוכן שנוצר באמצעות הינך מלאכותי כספאם, הפרה של ההנחיות של החברה.

כרגע, אלגוריתמי גוגל יכולים לזהות ולהעניש תוכן המיוצר על ידי AI, גם אם משתמש באלגוריתמי ניטור אנטי זיהוי.

תמיד עליך להשתמש בפיקוח אנושי כאשר אתה עובד עם AI.

בכל זאת, כל אחד יכול להשתמש ב- ChatGPT בבטחה כדי ליצור תוכן עבור פוסטים במדיה החברתית, הצעות דוא"ל, טקסט לדף נחיתה לפרסום בתשלום, או אפילו קופי למודעות. זה יכול גם להיות כלי חשיבה נהדר.

שאלתי את צ'אטגפט, "מה זה SEO?"

תמונה4.png

תגובתי הייתה לשלוח שלושה פסקאות מכובדות המספקות מבט כללי על אופטימיזציית מנועי החיפוש.

עם תשומת לב, ChatGPT יכול לעזור לך לפזר משימות רב-משמעיות כמו שינויי פרסום, אבל עליך תמיד לבדוק בקפידה את כל התוכן היוצר, מכיוון שהוא עשוי להכיל טעויות.

2. מחקר וניתוח מילות מפתח

כן, אז אתם לא מוכנים לסכן את העונשים של השתמשות ב־ChatGPT כדי ליצור תוכן. אבל זה לא אומר שאי אפשר לנצל את הכוח שלו כחלק מאסטרטגיית התוכן שלכם.

צ'אטגפט מקל על מחקר מילות מפתח באופן מעשי.

כל מה שצריך לעשות הוא לפתוח את הצ'אטבוט ולהקליד כמה מילות מפתח יעד שלך ולבקש מילות מפתח קשורות. ChatGPT יוצר רשימה של מילות מפתח קשורות בהתבסס על הבנתו של תוצאות החיפוש.

כדי לנסות את הפונקציונליות הזאת, חיפשתי רשימת מילות מפתח רלוונטיות לספק תוכנה בתחום הבנקאות.

מספר דקות לאחר מכן, הצג לי הצ'אטבוט רשימת מילות מפתח וביטויים שעשויים לקחת לי הרבה זמן יותר לחשוב עליהם עם מחקר מילות מפתח מסורתי.

תמונה2.png

באפשרותך גם להשתמש בכך כדי לקבוע את התחרות עבור מילות מפתח שונות.

כדי להדגים על-רמה גבוהה יותר, שאלתי את הצ'אטבוט לקבוע איזה מבין המילים "כדורסל" או "רשת חבל" יהיה יותר קל לדירוג. אנחנו כבר יודעים את התשובה, אבל זה היה נחמד לראות את הצ'אטבוט מחזק את זה.

תמונה3.png

3. פיתוח אסטרטגיית תוכן

בסדר, אני אומר את האמת, זה סחף אותי. לא הייתי חושב על זה אם לא ראיתי את הציוץ הזה של ג'ו ספייזר:

6/ עקוב אחר תוכנית השיווק של תוכן

כדוגמה,

שאלתי את Chatbot על אסטרטגיית תוכן למערכת AI SaaS.

זו כמעט בסיסית,
אך אתה יכול לשאול את Chat להרחיב על כל נקודה כדי לקבל מפתח דרך מפורטת. pic.twitter.com/QxcvKNHJNK

— Joe Speiser ⚡️ (@jspeiser) ינואר 2, 2023

כן, אתה יכול לבקש מ-ChatGPT לסקור אסטרטגיית שיווק תוכן עבורך.

בזמן שזה לא מחזיר תוכניות מפורטות (אם כי בוודאי אפשר לבקש אלו), זה מספק סט שלם של טקטיקות לתוכן הקשור לתחום מסוים.

חשוב לזכור שיש כמה דברים לגבי השתמשות באסטרטגיית תכנים נוצרת על ידי צ'טבוט. ישנה חששה שהמתחרים הקרובים שלכם יעשו את הדבר הזה. לכן, תכתבו כמעט פוסטי בלוג זהים מאוד אחד לשני על היתרונות של AI, על כך "כיצד AI SaaS יכול לשפר אפקטיביות" וכו'.

4. הבנת טובה יותר של כוונת החיפוש

עבורי, זו הזדמנות הכי מעניינת עם קשר לSEO שנוצרת עם ChatGPT - יכולתו לחקור את שאילתת החיפוש ולהביט מעבר למילים למטרת החיפוש.

כן, גוגל מנסה לעשות זאת וכן, התפתחות זו השתפרה באופן משמעותי במהלך חיי המנוע חיפוש - אך כדי לצטט טוויט של קיראן פלנגן, "גוגל לוקח את השאילתה שלך ומנסה לענות עליה. ‏ChatGPT נוטה לקחת את השאילתה שלך ושודרג עליה לעתים קרובות."

4/ ערך מוסף:

בכמה מקרים, ChatGPT מספק טיפים נוספים שלא היו נמצאים בחיפוש המקורי

Google לוקח את השאילתה שלך ומנסה לענות עליה

ChatGPT לוקח את השאילתה שלך ומשפר עליה כמעט תמיד

דוגמה נהדרת ממחקר מטורף שנערך על ידי‏ @HelloSurgeAI pic.twitter.com/ZeDJGWP2VR

קיראן פלנגן 🤘 (@searchbrat) 3 בינואר 2023

בעוד הגרסא בטא של הצ'אטבוט הזה עדיין לא מחוברת לאינטרנט, נראה שיכולת הלמידה של ChatGPT תאפשר לו לפתח הבנה יותר גדולה בצורה רב פעמית על מה שכל חיפוש מעוניין בו, לעתים אף מספק מידע שלא ידע החפשן שהוא מחפש אחריו.

כמקצוען בשיווק במנועי חיפוש, אין צורך לספר לך שבבצורת תוכן להשיב על שאלה בצורה יעילה יכול לגרום לך לקפוץ למקום הראשון בדף התוצאות. ChatGPT יכול לסייע לך בכך.

5. יצירת כותרות SEO טובות

שאלו את כל הכותבים והם יגידו לכם שכותרות הן אחת הדברים הכי קשים לכתיבה, במיוחד לצורכי SEO. כל כך מקרי, הן מסתיימות ככותרות יבשות כמו "כיצד לבנות קישורי חזרה" או מקביל משעמם.

כדי להפקיד את הדברים, שאלתי את ChatGPT לספק לי רשימה של כותרות עבור עמוד על קישורי חזרה, והוא הגיב עם עשר אפשרויות, כולן היו מעניינות יותר מהשורה שלי "כיצד ל".

תמונה 1

6. כתיבה וניהול דיווחי ניתוח נתונים

עבור רבים מהמסחריים, הדיווחים וגליונות האלקטרוניים הם מכשול הקיים בחייהם המקצועיים. אבל חברות רוצות נתונים שקובעים שהמאמצים שלכם עוזרים להם להשיג מטרות. בשל כך, ChatGPT יכול להיות משנה משחקים ממשי.

יותר מזה, פונקציונליות זו יכולה לסייע לך לזהות הזדמנויות דירוג חדשות שאחרת יכולות להימצא לך ללא שכר יד.

נניח שברצונך לכתוב ביטויים רגולריים לדיווחי ניתוח, אך אין לך רקע חזק בתכנות. לדוגמה, אולי ברצונך לסנן דוח באמצעות מילים מסוימות כדי לזהות הזדמנויות להרחבת ה-FAQ או ה-how-to שלך.

צ'אט-ג'י-פי-טי מאפשר לכל אחד עם מושג בסיסי על איך הביטויים האלה עובדים, להשתמש בצ'אטבוט כדי ליצור רשימה באופן אוטומטי.

באותו אופן, אם אתה מתקשה באופן קבוע עם Excel או Google Sheets (מי לא?), ChatGPT יכול להסיר הרבה מהכאב ראש מכתיבת נוסחאות ופירוק נתונים.

כמעט לא נגעתי בשטח של כיצד AI יכולה לעזור לך בתהליכים אלו, אם ברצונך לקבל מידע נוסף, המומחה ב- IT של Search Engine Journal, ואהאן פטרוסיאן, כתב מאמר מצוין המכסה את הנושאים הללו בעומק יותר.

AI מציג עולם חדש ומרתק ל-SEO

צ'אט-ג.פי.טי הוא כלי מרשים ביותר. קל להתרגש ולשכור לזרום בתהליך המספק שהוא מציע ובסופו של דבר עשוי לסייע בכיוון לפיתוח מועדון ודמיון, במיוחד למטרות שיווק וקידום אורגני במנועי חיפוש.

רק עם הדגמה קטנה של הפונקציונליות שדובר עליהן לעיל, זה עשוי לחסוך לך מאות שעות בכל שנה.

אבל, הוא אינו ללא אפשרויות לשימוש. מה שקורה כיום הוא שהוא משתמש בנתונים שלא מאוחרים מ-2021, כמו כן, הוא לא יכול לספק מידע מפורט על אירועים שקורים כעת.

מניחים שגרסה מתקדמת יותר של הצ'אטבוט תתקן את הבעיה, אבל עדיין לא ידוע כמה זמן ייקח למערכת ללמוד על אירועים חדשים ולקשר אותם לנושאים אחרים.

בנוסף, התוצאות לא מדוייקות ב-100% ואינן חסרות הטיות. תלוי בנתונים שהיא מקבלת, מידע שגוי עלול להיות חוזר ומהווה תפיסת מציאות חסרת הכרה, בהתאם למערכת הנתונים המקורית, אשר עשויה להיות משובטת בניתות המאפיינות אותה.

לבסוף, כאדם שגדל כולו על צפייה בסרטי טרמינטור, תמיד יש לי חשש ש-ChatGPT יתפתח ויוכר על האנושות. כדי להיות בצד הבטוח, פניתי אליו ישירות.

זה "חשב" לזמן מומש מידי לפני שחזר עם תשובה לא משכנעת זו:

תמונה 7

ההחלטה הסופית

צ'אטGPT מגניב, וכל הסימנים מצביעים על כך שזה רק ישתפר יותר מכאן.

זה מציג את הפוטנציאל להפוך את מיטוב מנועי החיפוש למהיר ויעיל יותר.

חייבים לעשות כל המאמצים כדי לוודא שזה לא יתחבר לטושבה הגרעינית.

רק צוחק... כמעט.

כתבות קשורות

צפייה בעוד >>