מיקרוסופט עשתה לאחרונה השקעה עצומה בחברת OpenAI שיוצרת את ChatGPT. הנה למה

תמונת הקובץ gettyimages-1246127199.jpg

מיקרוסופט עובדת עם OpenAI משנת 2019, לפני ש OpenAI הפכה ללהיט מסחרי בשירותי AI, כמו ChatGPT ו- DALL-E. ועכשיו מיקרוסופט אמרה שזה יארך את השותפות עם השקעת מיליוני דולרים לאורך שנים רבות.

ההשקעה תמשיך לממן את מחקר החברה לבינה מלאכותית ותסייע בפיתוח טכנולוגיה אשר "בטיחותית, שימושית ועוצמתית יותר", כפי שנאמר על ידי OpenAI.

גם: מה זה ChatGPT ולמה זה חשוב? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת

Microsoft אמרה כי היא תפעיל את מודלי OpenAI במוצרי הצרכנות והארגון שלה ו"תציע קטגוריות חדשות של חוויות דיגיטליות שנבנו על טכנולוגיית OpenAI".

שתי החברות לא חשפו את ערך ההשקעה, אך מקורות חשפו שיהיו סך כולל של 10 מיליארד דולר במשך מספר שנים, לפי דיווח של Bloomberg. ההשקעה הזו באה אחרי ההשקעה הראשונית של מיקרוסופט שוויתה 1 מיליארד דולר ב-2019, וההשקעה של 2 מיליארד בשנים לאחר מכן.

השקעה כה גדולה כמו זו עשויה להיראות כמו סיכון גבוה עבור מיקרוסופט. עם זאת, החזר ההשקעה נראה מבטיח בהתאם לדברי ג'ייסון וונג, ניתוחן של Gartner, אשר מתמקד במיקרוסופט.

"גרטנר חוזה שעד 2025, שוק התוכנה לבינה מלאכותית יגיע לכמעט 134.8 מיליארד דולר", אמר וונג. "בהתבסס על התחזית הזו, על הניתוח שלנו, יש צפיפות מספיקה ל-Microsoft כדי להשיג תשואה עפ"י ההסכם שצילמו עם OpenAI."

שירות Azure של Microsoft יהיה ספק שירותי הפעלה בענן הבלעדי של OpenAI, ובכך יהיה באפשרותו להפעיל את כל העומסים של OpenAI במחקרים, במוצרים ובשירותי ה- API.

"AI מתחילה להיות הטכנולוגיה המגדרת את עתיד טכנולוגיות הענן וקסם סודי ליישומי הענן" טוען וונג. "השותפות הבלעדית שחוזרה על עצמה בין Microsoft ו-OpenAI להריץ את המחקר, ה- API והמוצרים של OpenAI על הענן Azure תמשיך בקיבול עסקי ובגל הבא של הזיזה הטכנולוגית העוברת לבניית סטארטאפ טכנולוגי עם הענן כדי ליצור ערך חדש."

Microsoft הודיעה לאחרונה על הזמינות של שירות Azure OpenAI שלה, המאפשר לעסקים להרוויח מהדגמים של OpenAI עם יתרונות מסחריים נוספים. הגרסת עיתונות על הסיבוב האחרון של ההשקעה דגימה פרטים מההודעה הקודמת, וגם דגישה את כוונת החברה להוציא את השירותים שלה לציבור רחב יותר.

"בשלב הבא בשותפות שלנו, מפתחים וארגונים במגוון תחומים יכולים לקבל גישה למתשתי הבינה המלאכותית, למודלים ולכלי הפיתוח המתקדמים של Azure כדי לבנות ולפעל את היישומים שלהם," אמר המנכ"ל של מיקרוסופט, סאטיה נדלה.

גם: ביליתי שעה עם צ'טבוט מבוסס AI חדש, השפעה ירודה

הצלחתה העצומה של ChatGPT מאז השקתה בנובמבר והייתה בטח תורם להשקעת מיקרוסופט. תוך שבוע לאחר ההשקה, הצליח הצ'אטבוט לספק מעל מיליון משתמשים. בחזרה לאתר ChatGPT היום, נתקלים לעתים קרובות בהודעת "תפוס" כיוון שתקליט השרת לא מסוגל לעבד את בקשתך.

כרגע, חטבוט השיחה נשאר חינמי, אך בינואר, OpenAI הודיעה בשרת הדיסקורד שלה כי בקרוב יהיה זמין לציבור גרסה מקצועית ובתשלום. החברה למחקר AI אפילו פרסמה רשימת המתנה, וזו מרמזת כי השירות החדש יספק למשתמשים שירות שיתפעל תמיד (ללא חלונות שחורים), תגובות מהירות מ-ChatGPT, והודעות בלתי מוגבלות.

אך, כבר היו כמה בעיות על הדרך: Stack Overflow בדצמבר איסרו זמנית תשובות שנוצרו על ידי ChatGPT לבעיות קידוד אחרי שמשתמשים הגישו תשובות שנראו בעלות סבירות של נכונות אבל בפועל היו בלתי נכונים. ובגלל חששות על השפעות שליליות על למידת התלמידים, והבטיחות והדיוק של התוכן, גישה ל-ChatGPT נאסרה גם מרשתות ומכשירי התלמידים של בתי הספר של ניו יורק.

השקעה זו באה לאחר שמיקרוסופט הכריזה על מספר כבד של פיטורים, עם 10,000 עובדים שמאבדים את עבודתם, כדי שהחברה תנסה להתאים את הוצאותיה להכנסות ולצרכי הלקוחות, על פי נדלה.

כתבות קשורות

צפייה בעוד >>