חוקרי מיקרוסופט משתמשים ב-ChatGPT כדי להדריך רובוטים ושריפרופטים

תמונת יד רובוטית

צ'אטGPT של OpenAI אינו מתאים רק ליצירת תגובות טקסט עכשוויות לשאלות שפה טבעית - הוא יכול גם לשמש ככלי לתקשורת בין אדם לרובוט ולהשתמש במשוב חיישן כדי לכתוב קוד לפעולות הרובוט.

מייקרוסופט ביצעה לאחרונה מחקר כדי "לראות אם ChatGPT יכול לחשוב מעבר לטקסט, ולחשוב על העולם הפיזי כדי לעזור עם משימות רובוטיות". המטרה היתה לראות אם באפשרות האנשים להשתמש ב- ChatGPT כדי להדריך רובוטים בלי ללמוד שפות תכנות או להבין מערכות רובוטיות.

מעמיקים יותר: המומחים האלו ממהרים להגן על הבינה המלאכותית מההאקרים. הזמן מתקצר

"האתגר המרכזי כאן הוא ללמד את ChatGPT כיצד לפתור בעיות בהתחשב בחוקי הפיזיקה, בהקשר של סביבת הפעולה, ובכיצד פעולותיו הפיזיות של הרובוט יכולות לשנות את מצב העולם," צוות מ-Microsoft Autonomous Systems and Robotics Research מדגיש בפוסט בבלוג.

חוקרי מיקרוסופט חקרו את יכולתו של ChatGPT ליצור קוד, בעיקר בפייתון, עבור תרחישי רובוטיקה, כמו תכנון ויצירת קוד מאפס, לאחר שניתן כניסה ל־ChatGPT לנתוני זיהוי עצמים ומרחק עצמים דרך ממשקי יישום.

צ'אט גי.פי.טיי יכול לייצר קוד מכיוון שהוא הוכשר על כמויות גדולות של קוד וטקסט כתוב. המערכת הוכיחה כי היא מסוגלת לפתור בעיות קידוד ותיקוניות בתוכניות, עם היכולת הייחודית לתגוב על פי דו שיח וחיפוש הבהרות. קיימת גם מערכת קודקס, המבוססת על מודל GPT-3 של OpenAI ותומכת בשירות הזוגיות של Copilot של GitHub, המשלים מילוי אוטומטי של קוד עבור מפתחי תוכנה במספר שפות.

גם כן:מה זה ChatGPT? הנה כל מה שאתה צריך לדעת

עם היכולות לשוחח ולהבהיר מבוססי השפה לבקשת Microsoft, נבחנה היכולת של ChatGPT כממשק שפתי בין משתמש לא טכני לבין רחפן. כפי שציינו החוקרים במאמר, בעוד ש-GPT-3, LaMDA ו-Codex הראו פוטנציאל במשימות תכנון רובוטיות ויצירת קוד, ChatGPT ספציפית הוא "כלי גמיש פוטנציאלי יותר לתחום הרובוטיקה, משום שהוא משלב את נקודות החוזק של מבני השפה הטבעית ויצירת קוד יחד עם הגמישות של שיחה".

המחקרים מציינים בפוסט הבלוג שלהם: "צ'אטגפט שאל שאלות תיאורטיות כאשר הוראות המשתמעות בשימוש היו לא ברורות וכתב מבני קוד מורכבים כמו דגשי זיג-זג לבדיקה ויזואלית של מדפים."

Microsoft בדקה את ChatGPT על מנת להשתמש בזרוע רובוטית כדי להזיז בלוקים כדי ליצור את הלוגו של מיקרוסופט. החוקרים גם תקנו את ChatGPT בכתיבת אלגוריתם עבור מלט"ם להגיע לנקודה בלי להתנגש במכשולים. הם גם בדקו אם ChatGPT יכול להחליט איפה הרובוט צריך ללכת בהתבסס על משוב חיישן בזמן אמת.

חוקרים ב-Google Research וב-Everyday Robots, שהינה חברת בעלת Alphabet, עבדו על אתגרי רובוטיקה דומים באמצעות מודלי שפה גדולים בשם PaLM, או Pathways Language Model, שסייעו לרובוט לעבד הצהרות לא מוגבלות ולהגיב באופן הגיוני.

כתבות קשורות

צפייה בעוד >>