כיצד להשתמש ב- ChatGPT כדי לכתוב מסה

תמונה 4.jpg

היכולות המתקדמות של ChatGPT יצרו בקשה עצומה, ובתוך שני חודשים לאחר השקתו הושתל על מעל 100 מיליון משתמשים. אחת התכונות המפורסמות ביותר היא היכולת שלו לכתוב מללים שונים בזמן קצר, כולל שירים, שירי לילה ומבחני תזה.

בניגוד לדעת נפוצה, ChatGPT יכול לעשות הרבה יותר מכתיבת מסמך עבורך (שיהיה מעשה פלגיאריזם). מה שמועיל יותר הוא כיצד הוא יכול לסייע בתהליך הכתיבה שלך. אנחנו מראים לך כיצד להשתמש ב-ChatGPT לצרכי כתיבה ועזרה, וכמה טיפים נוספים לכתיבה מוצלחת, להלן.

כיצד ChatGPT יכול לסייע לכם לכתוב מסה

אם אתם מחפשים דרכים להשתמש ב-ChatGPT כדי לתמוך בכתיבה שלכם, הנה חמישה דרכים שונות לחקור.

כדאי גם לציין לפני שתתחילו שאם יש לכם גישה לצ'אט של Bing או אפילו לשללה של Google, תוכלו להשתמש בטיפים האלו גם על צ'אטבוטים מתקדמים אלו. מאחר וBing ו-Google מחוברים לאינטרנט, אפשר לחשב את ההקשר ולכלול מקורות של אירועים נוכחיים.

במקרה של בחירה בין שני מערכי השיחה האלה לכתיבת מסמך, אנו ממליצים על Bing Chat.

1. השתמש ב־ChatGPT ליצירת רעיונות למאמר

כדי להתחיל לכתוב מסמך, נדרש לפרוט את הרעיון. כאשר מתקנים לתלמידים לכתוב מסמכים, הם מספקים להם נושא שמאפשר להם לבטא את עצמם ולנתח. כתוצאה, התלמידים צריכים למצוא את הזווית עליהם להתגשם.

אם כתבתם באחרונה מסמך מסוים, ידוע לכם שהצעד הזה בדרך כלל הופך למעטף -- וזה המקום כאן שבו ChatGPT יכול לעזור לכם.

כל מה שצריך לעשות הוא להזין את נושא המטלה, לכלול כמה שיותר פרטים כגון מה שאתה חושב שצריך לכלול ולתת ל־ChatGPT לעשות את השאר. לדוגמה, בהתבסס על מטלה שקיבלתי במכללה, שאלתי:

האם תוכל לעזור לי למצוא נושא למטלה זו , "תכתוב מאמר מחקר או סטודיית מקרה על נושא ניהולי שבחרת." אני רוצה שזה יכלול את רשת הניהול המנהלית של בלייק ומאוטון ואפשריות לצורות היסטוריות.

בתוך מספר שניות, הצ'אטבוט הפיק תשובה שסיפקה לי את כותרת המאמר, אפשרויות עבור דמויות הסטוריות עליהם הייתי יכול להתמקד במאמר שלי, ותובנות בנוגע למידע שהיה יכול להיות כלול במאמר שלי, כולל דוגמאות ספציפיות על ניתוח מקרה אותו יכולתי להשתמש בו.

תמונה 2

2. השתמשו בצ'אטבוט כדי ליצור מתאר

לאחר שיש לך נושא יציב, זה הזמן להתחיל לחשוב על מה לכלול במסגרת המאמר. כדי לקלוט את תהליך הכתיבה, אני תמיד יוצר מתכתב עם כל הנקודות השונות שאני רוצה להגעת אליהם במסגרת המאמר. מכיוון שתהליך הכתיבה עצמו הוא מסובך לפעמים

עם ChatGPT, כל מה שעליך לעשות הוא לבקש ממנו לכתוב עבורך.

גם:5 דרכים להשתמש בצ'אטבוטים כדי להקל על חייך

באמצעות הנושא שזיהיתי בשלב הראשון עם ChatGPT, פניתי לצ'אטבוט וביקשתי ממנו לכתוב לי מתווה כתיבה על ידי הגיונו שלי:

האם אתה יכול ליצור מתאר למאמר, "חקירת סגנון ההנהגה של וינסטון צ'רצ'יל דרך לוח ההנהגה המנהיגותי של בלייק ומאוטון"

לאחר כמה שניות, הציג הצ'טבוט מתווית שלמה מחולקת לשבעה קטעים שונים, כאשר תחת כל קטע יש שלוש נקודות שונות.

גם:המחוללי אמנות AI הטובים ביותר לנסות

קו המתאר הזה מפורט וניתן לצמצם למסגרת מאמר קצרה יותר או להרחיב למסמך ארוך יותר. אם אינך מרוצה ממשהו או מעוניין לשפר אותו עוד יותר, אתה יכול לעשות זאת באופן ידני או עם הוראות נוספות ל-ChatGPT.

תמונה 6

3. השתמשו ב-ChatGPT כדי למצוא מקורות

עכשיו שאת/ה יודע/ת בדיוק מה לכתוב, הגיע הזמן למצוא מקורות מהימנים לקבלת המידע. אם את/ה לא יודע/ת מאיפה להתחיל, כמו כל השלבים הקודמים, תוכל/י פשוט לשאול את ChatGPT.

כל מה שאתה צריך לעשות זה לבקש ממנו למצוא מקורות עבור נושא המסוגל שלך. למשל, שאלתי אותו את הבא:

האם תוכל לעזור לי למצוא מקורות למאמר, "חקר סגנון המנהיגות של וינסטון צ'רצ'יל דרך רשת המנהיגות המנהלית של בלייק ומג'ן".

הַפּוֹפּוּפ של הצ'אטבוט הפיק שבעה מקורות, עם נקודתיי חיצוניות לכל אחד מהם המסבירות מהו המקור ומדוע הוא עשוי להיות שימושי.

התנאי האחד שתרצו לזכור כאשר משתמשים ב-ChatGPT כמקורות הוא שהוא אינו מציע גישה למידע אחרי 2021, ולכן הוא לא יוכל להציע מקורות חדשים ביותר. אך זהו התחלה.

תמונה3.jpg

4. השתמש בתוכנת ChatGPT לכתיבת מסמך דוגמה

שימו לב שאם תקחו את הטקסט ישירות מהצ'אטבוט ותגישו אותו, העבודה שלכם עשויה להיחשב כצורת גניבת זיכויים, מכיוון שזה לא עבודתכם המקורית. כמו כל מידע שילובס ממקור אחר, טקסט שנוצר על-ידי כל AI צריך להיות מזוהה וקרדיט ישירות בעבודתכם.

גם:מורים משתמשים יותר ב-ChatGPT מאשר תלמידים. הנה כיצד

ברוב המוסדות האקדמיים, העונשים עבור העתקת טקסט זדונית הם קשים וכוללים כשלון וגירוש מהמוסד האקדמי.

אם ברצונכם ש-ChatGPT יצור חתיכת טקסט לדוגמה, הזינו את הנושא, האורך הרצוי וצפו לראות מה הופק. לדוגמה, הזנתי את הטקסט הבא:

האם אתם יכולים לכתוב מסה חמש פסיכים על הנושא "בדיקת סגנון המנהיגות של וינסטון צ'רצ'יל דרך רשת המנהלים של בלייק ומאוטון".

בפעם הבאה, הצ'אטבוט יצא עם בדיוק מה ששאלתי על: מסמך רציני של חמישה פסקות על הנושא שיעזור לך להתמצא בכתיבה שלך.

גם:מהו GPT-4? כל מה שצריך לדעת

בנקודה זו כדאי לזכור כיצד כלי כמו ChatGPT עובד: הם מצרפים מילים בצורה שהם חושבים שסטטיסטית תקפה, אבל הם לא יודעים האם מה שהם אומרים הוא נכון או מדוייק. זה אומר שיתכן שתמצא פרטים ממוצעים או פרטיות מזויפות. הוא לא יצליח ליצור עבודה מקורית מכיוון שהוא סתם מצטט את כל המידע שהוא כבר ספג. זה עשוי להיות נקודת התחלה שימושית לעבודה שלך, אבל אל תצפה שתקבל השראה או מדוייקות.

תמונה 5.jpg

5. השתמשו ב-ChatGPT כדי לערוך את המסמך שלכם במשותף

כאשר אתה מסיים לכתוב את המסכם שלך, ניתן להשתמש ביכולות הכתיבה המתקדמות של ChatGPT כדי לערוך אותו עבורך.

ניתן לפנות לצ'אטבוט ולבקש ממנו לערוך את התוכן במסמך בצורה מפורטת. לדוגמה, פניתי אליו בקשת עיצוב מבנה המסמך ותיקוני דקדוק, אך ניתן היה גם לבקש תיקון זרימה, טון ועוד.

פעם שתבקש לערוך את המאמר שלך, היא תבקש ממך להדביק את הטקסט בתוך הצ'אטבוט. לאחר מכן, הוא ידפיס את המאמר שלך עם התיקונים שנעשו. זה יכול להיות הכלי הכי שימושי כי הוא ניתן לערוך את המאמר שלך באופן מעמיק יותר מכלי בסיסי לתיקון כתיב, עובר דרך הבדלי הטיות וטעויות אחרות.

באפשרותך גם לערוך בשיתוף עם הרובוט הדיבורי, לבקש ממנו לבדוק פסקה או משפט מסוים ולבקש ממנו לתקן אותו או לשפר את בהירותו.

תמונה1.jpg

כתבות קשורות

צפייה בעוד >>